Lélekvivő
madár, amely a két világ – az élők és a holtak világa –
között képes haladni, érintve ezek határait. Több mitológiában
az istenek küldötteként érkeznek az emberekhez, a mesékben,
mondákban különös, sötét aura lengi körül őket, még akkor
is, ha élelmet hoznak, vagy figyelmeztet a közelgő vészre. Ezen
dolgok miatt titokzatos, kettős lénynek képzelték az elmúlt
korok emberei, még az is előfordult, hogy megjelenése félelmet
ébresztett…
Kultúrákban
Az
északi félteke történelmében a holló mindig is a mítoszok,
legendák tárgyát képezte. Mint dögevők, a kivégzések, csaták,
háborúk után az emberi tetemeket is csapatostul lepték el, így
nem csoda, hogy jelenlétét sokáig baljós jelnek vélték, a halál
madarának tartották. A régi kor emberei kapcsolatot láttak a
hollók és a szellemek között. Svédországban és Németországban
sokáig úgy tartották, hogy a hollók nem mások, mint meggyilkolt
emberek szellemei, illetve elkárhozott lelkek.
A
nyugati parton élő észak-amerikai bennszülöttek istenként
tisztelték; a Tlingit és Haida hagyományok szerint a Holló
egyszerre Szélhámos és Teremtő isten. A vikingek úgy hitték,
hogy az Odin isten vállán ülő két holló, Hugin és Munin
mindent lát és mindent hall, ami a világban történik. Nem ritka,
hogy olyan vikingeknek is, mint Orkney grófja - I.(Nagy) Knut dán
király - vagy akár Harald Hardrada, hollót ábrázoló zászlót
varratott.
Az
Ótestamentumban, de még a bhutáni mitológiában is találunk
utalásokat hollókra. A hollót Ázsia északi részén, Szibériában
is nagy tiszteletben tartották. A Kamcsatka félszigeten élők hite
szerint, Kutkh isten egy holló alakját veszi fel a leggyakrabban.
A
Brit szigeteken a hollók szimbolikus jelentőséggel bírtak mind a
kelták, mind az írek számára. A walesi mitológiában a hollókat
Brannal, egy istennel azonosították, kinek nevét is „Holló”-ként
fordították. A Mabinogion szerint, hogy a Brit szigeteket fenyegető
inváziót elkerüljék, Bran fejét - mint bűvös ereklyét -
elásták a londoni Fehér Hegyen.
Ahogyan
a mitológiában, úgy a holló a modern irodalomban is gyakran
szerepel: megtalálhatjuk többek között William Shakespeare,
Charles Dickens, J.R.R.Tolkien, Stephen King vagy akár Joan Aiken
műveiben is. A legismertebb azonban minden bizonnyal Edgar Allan
Poe: A holló című verse.
Olyan
helyeken, ahol valaha nagy jelentőséget tulajdonítottak a
hollóknak, még ma is fölfedezhető szimbólumként…
A holló hét farktollának jelentése
A
farktollak irányítják a holló repülését, ezek szabják meg,
hogy életében mely tájakat keresi fel, s merre indul az élet
útkereszteződéseinél. Három toll jobb oldalon, három
baloldalon, s egy középen.
-
balról az
ERŐ (testi felkészültség), a KITARTÁS (ügyesség, gyorsaság,
állhatatosság, bajtársiasság) és a BÁTORSÁG (a félelem
legyőzése, a dicsőség keresése) jelentik a holló díszeit,
-
jobbról az
AKARAT (nagylelkűség, irgalom, rendíthetetlenség, a mérték
betartása), a BECSÜLET (igazmondás, a gyengék, elnyomottak, nők
és gyermekek védelme) és az ALÁZAT (hűséges szolgálat,
engedelmesség, gőg nélkül való cselekvés),
-
középen pedig
mindezeket összefogja a hetedik farktoll, a HIT, amely a holló
vezér-elve, tevékenységeinek fő irányítója.
A holló nyolc szárnytollának jelentése:
Szárnya
kiterjesztett, védelmezően vigyázza kincseit, amelyeket konok
természete miatt nem akar feladni. A levegőbe ezek segítségével
emelkedik, tehát képességeinek szimbólumai a szárnytollak,
amelyek nélkül nem lenne képes semmire.
Ezért
fontos, hogy a szárny minden része nagyon erős legyen.
1. fegyverforgatás
(minden közelharci eszköz ismerete és használata, vívás)
2. íjászat
(lőfegyverek ismerete és használata)
3. lovaglás
(a hátas megülése, lovas harc)
4. futás
(erőnlét, menetelés)
5. pusztakezes
harc (birkózás, öklözés)
6. páncélzat
(vért és pajzs viselete, szabad mozgás)
7. fegyverdobás
(dobófegyverek használata, közönséges harci eszközök dobása)
8. beszéd
(adott szó, csatakiáltás, hagyományok ismerete)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése